Monday 23 December 2013

Airis (Prolog): Syasyaja

        April 2, 2013
       Bila entah hari-hari yang hectic ni nak habis?
       Tahu tak, bosan gila tiap hari buat benda sama.
       Mana nak buat assignments, prepare untuk kuiz segala.
       Hais.

       Boleh tak kalau nak cakap aku tak nak pun hari-hari ni habis?
Okey, aku sendiri dah pening dengan statement diri sendiri.
Aku nak hari-hari hectic ni habis cepat.
Tapi kalau hari-hari hectic ni dah takde, aku takkan jumpa dia lagi kan?

Aku takkan jumpa lagi orang yang mampu buat aku terbang-terbang.
Dah takde dah jantung ni nak melompat keluar dari badan.
Semestinya, penyakit speechless-hilang-perkataan tu tak muncul lagi.

Dan aku pasti akan rindukan semua ni.
Pasti.

xoxo,
AZ


Nafas panjang ditarik sebelum buku kulit tebal warna biru gelap tu ditutup. Daripada posisi meniarap, dia mengiring sambil memeluk bantal golek.
Mata dipejam rapat-rapat. Tanpa sedar, bibir mula mengukir senyum. Makin lama, makin panjang. Bzzzzttt.. Eh, kau ni dah kenapa! Elok sangat la tu duk teringat dekat anak teruna orang? Astaghfirullah.. Ish.. Ish..
Tapak tangan dibawa meraup muka. Baiklah tidur, daripada duk terbayang mamat dengan rolled-up shirt tu. Bukan dia boleh tau kau suka dia pun.
Buku kulit tebal warna biru gelap tadi disimpan ke dalam laci meja di tepi katil. Tangan yang sama menutup suis lampu meja yang menerangi bilik tidurnya sejak tadi. Gebar selesa di hujung kaki ditarik sampai pinggang. Selamat malam, semua.

No comments:

Post a Comment